T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ARNAVUTKÖY - Arnavutköy Özel Eğitim Uygulama Okulu I. Kademe

Rehberlik Servisimizi Tanıyalım

Rehberlik Servisi, öğrencilerin gelişim süreci içerisinde karşılaştıkları güçlükleri, daha büyük bir problem haline gelmeden

çözmelerine yardımcı olmak; öğrencilerin gelişimlerini takip etmek ve bu süreç içinde velilerle iş birliği yaparak gerekli yönlendirmeleri yapma amacını güder.

 

Her insan, günlük yaşantısında uyum gerektiren birçok problemle karşı karşıya kalmaktadır. Özel gereksinimli çocukların gerek özel durumunun yarattığı engeller gerekse çevresindeki insanların tutum ve davranışları, karşılaşılan uyum problemlerini daha da arttırmaktadır. Özel eğitim alanında rehberliğin amacı; bireyin, çevresini ve içinde bulunduğu toplumu mümkün olduğunca tanıyarak yeteneklerini en uygun şekilde kullanmasını ve geliştirmesini, karşılaştığı problemleri çözme yeterliliği kazanmasını sağlamaktır.

 

Psikolojik danışma sürecinde anne- babaların katkısı ve iş birliği çok önemlidir. Çünkü okul rehberlik servisi çocuğa, anne ve baba etkeni sayesinde dolaylı olarak ulaşır ve yardım eder. Öğrencinin yararı için ortak bir şekilde çalışılmalıdır.

PSİKOLOJİK DANIŞMA SÜRECİNİN İLKELERİ

  • Rehberlik, anlık değil sürekli bir hizmettir. Dolayısıyla öğretimin her kademesinde bu hizmetten yararlanılabilir.
  • Rehberlik hizmetinin etkililiği için okul içi ve okul dışı olmak üzere öğrenciyle alakalı tüm kişilerin desteğinin alınması gerekmektedir. İş birliği çok önemlidir.
  • 'Rehberlik hizmeti sadece sorunu olan öğrencilere yöneliktir.'' algısı tamamen yanlıştır. Sorunu olan ve olmayan tüm bireylere dönük bir hizmettir.
Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 13.12.2021 - Güncelleme: 13.12.2021 09:59 - Görüntülenme: 298
  Beğen | 0  kişi beğendi