Rehberlik Servisi, öğrencilerin gelişim süreci içerisinde karşılaştıkları güçlükleri, daha büyük bir problem haline gelmeden
çözmelerine yardımcı olmak; öğrencilerin gelişimlerini takip etmek ve bu süreç içinde velilerle iş birliği yaparak gerekli yönlendirmeleri yapma amacını güder.
Her insan, günlük yaşantısında uyum gerektiren birçok problemle karşı karşıya kalmaktadır. Özel gereksinimli çocukların gerek özel durumunun yarattığı engeller gerekse çevresindeki insanların tutum ve davranışları, karşılaşılan uyum problemlerini daha da arttırmaktadır. Özel eğitim alanında rehberliğin amacı; bireyin, çevresini ve içinde bulunduğu toplumu mümkün olduğunca tanıyarak yeteneklerini en uygun şekilde kullanmasını ve geliştirmesini, karşılaştığı problemleri çözme yeterliliği kazanmasını sağlamaktır.
Psikolojik danışma sürecinde anne- babaların katkısı ve iş birliği çok önemlidir. Çünkü okul rehberlik servisi çocuğa, anne ve baba etkeni sayesinde dolaylı olarak ulaşır ve yardım eder. Öğrencinin yararı için ortak bir şekilde çalışılmalıdır.
PSİKOLOJİK DANIŞMA SÜRECİNİN İLKELERİ